به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، این کارگاه به صورت مجازی و با حضور مهندس محمد محمدی، مشاور مدیرعامل شرکت و نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی، دکتر ابراهیم ایران نژاد، مشاور استانی طرح و نماینده سازمان جهاددانشگاهی استان و دکتر کاظمی، مدیر آموزش وپرورش شهرستان مرند در بستر نرم افزار شاد برگزار و
اهم مطالب جهت اجرای هرچه بهتر طرح در سطح شهرستان به حاضران ارائه شد.
بر اساس این گزارش، مهندس محمدی درخصوص اجرای طرح داناب در سال جاری اظهار داشت: طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) برای چهارمین سال در استان آذربایجان شرقی در سال تحصیلی 1399-1400 برگزار می شود و تا کنون ۷۰ درصد از این طرح به احرا رسیده است. این طرح اولین بار در سال تحصیلی 91-90 در بین 153 هزار دانش آموز در سراسر استان، دومین بار در سال تحصیلی 93-92 اجرا شد که با توجه به اهمیت احیای دریاچه ارومیه و لزوم اطلاع رسانی در خصوص آن، طرح بر محوریت دریاچه ارومیه و شهرستان های حوضه آبریز متمرکز شد و سال سوم نیز بر همین محوریت و نیز لزوم مصرف بهینه مصارف آب به اجرا درآمد.
وی افزود: در سال تحصیلی جاری نیز با توجه به محدودیت های حاصل از ویروس کرونا، در دو شهرستان مرند و شبستر با تاکید بر اهمیت حفظ آب های زیرزمینی در دو مقطع اول و دوم متوسطه با پوشش حدود ۲۵ هزار دانش آموز اجرا می شود.
مهندس محمدی اهداف این طرح را حساس سازی قشر دانش آموز به مسائل آبی استان و دادن آگاهی لازم به دانش آموزان با مدل گلوله برفی عنوان نمود.
وی در خصوص این مدل توضیح داد: در این مدل، آموزش به نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، توسط آب منطقه ای ارائه می شود و هر نماینده با برگزاری کارگاه آموزشی برای معلمان رابط اداره تحت امر خود، کلیات طرح را برای معلم رابط توضیح داده و سپس به ارائه جزئیات در قالب نظام های شش گانه طرح پرداخته و معلم رابط به برگزاری کارگاه های مجازی برای دانش آموزان می پردازد.
مهندی محمدی در خصوص طرح فرهنگی دانش آموزی نجات آب کشاورزی(داناب) اطلاع داد: این طرح در قالب 6 بخش آموزشی، مشارکتی، ارتباطی، رسانه ای، تشویقی و ارزیابی تعریف می شود که هر بخش شامل هدف، کارکرد و مراحل اجرایی و نظارتی خاص خود است.