به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، ایده اصلی این کمپین اصلاح الگوی مصرف است، تا تمامی شهروندان در قبال بحران پیش رو احساس مسوولیت کنند.
مشارکت با شرکت های آب و فاضلاب در استان های مختلف برای برگزاری جشنواره نخستین واژه آب،استفاده از آب خاکستری در برخی شعبات این بانک، انعقاد تفاهم نامه های همکاری در برخی استانها با شرکت های آبی و اهمیت دادن به صرفه جویی در مصرف انرژی، موجب تقدیر رئیس جمهور از عملکرد بانک مسکن در خصوص صرفه جویی در مصرف انرژی شده است.
این بانک تلاش دارد با بهره مندی از توان رسانه ای خود، تبلیغات محیطی و همچنین در قالب تفاهم نامه های همکاری مشترک، حمایت خود را از فرهنگسازی مصرف بهینه آب ابراز نماید.