•راهبری انجام مطالعات اجتماعی و استقرار نتایج حاصل از مطالعات در جلب مشارکت ذینفعان
ظرفیت سازی و ایجاد تشکلهای آببران
•تدقیق اراضی ( کاداستر ) و شناسائی مالکین و بهره برداران با تخصیص کد شناسائی هریک از ذینفعان تحت WEBو در محیط GIS
•تمليك اراضي با مشاركت مردمي بدون پرداخت هزینه تملک
•انتقال مدیریت بهره برداری
•عقد تفاهم نامه چند جانبه بین ارگانهای دولتی و استقرار آن در حوزه عمل شرکت آب منطقه ای
•تشکیل کمیته تخصصی اجتماعی و مشارکت مردمی ( راهبری طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجوئی و ارتباط و تبادل نظر با مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگتهی در خصوص مسائل اجتماعی )
•شرکت در کمیته ها و گروه های تخصصی مرتبط (کمیته مطالعات اجتماعی،کمیته راه اندازی و ... )
•ارائه مقالات کاربردی و برگزاری جلسات و سمینارها و کارگاه های آموزشی در سطوح مختلف
•حضور فعال در نشست ها و کارگروههای استانی بمنظور انتقال تجارب ارزشمند
•تهیه و تدوین شرح خدمات مطالعات اجتماعی در طرحهای توسعه منابه آب و جلب مشارکت مردمی
تجهیز منابع مالی
•اخذ مصوبات منابع اعتباری طرح های مشارکتی
•هماهنگی با بانک های مرتبط جهت تشکیل پرونده و عقد قرارداد و جذب اعتبارات مشارکت مردمی
•شناسائی و جذب سایرمنابع اعتباری مرتبط
•شناسائی فرصتهای سرمایه گذاری و انجام مذاکرات با سرمایه گذران
•جلب همکاری اساتید دانشگاه ها و انجام پروژه های تحقیقاتی
بهبود مستمر
•همکاری در مدیریت استراتژیک و تبیین جایگاه تجهیزمنابع مالی و مشارکت مردمی در نقشه استراتژیک شرکت